LiTwA
Administrator
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nisko
|
Wysłany: Nie 19:51, 10 Sie 2008 Temat postu: Co to jest naprawde TUNING i na jakie grupy się dzieli??!! |
|
|
Co to jest TUNING ???
TUNING - ang. " strojenie " , " dostrajanie " dopasowanie walorów danej rzeczy do potrzeb upodobań użytkownika.
TUNING samochodowy to :
Tuning stylistyczny - tzw. Design
Tuning mechaniczny - tzw. Rasowanie
Tuning stylistyczny można podzielić na zewnętrzny i wewnętrzny.
Zewnętrzny
Poprawienie wygl±du ( nalepki wlewu paliwa imituj±ce wlew lotniczy , nakładki na zderzaki i progi , brewki i nakładki na reflektory , listwy ozdobne , kolorowe klosze lamp , lakier do przyciemniania lamp , lakier do malowania zacisków hamulcowych i bębnów , folie do przyciemniania szyb , ozdobne końcówki wydechu itd. )
Poprawieni aerodynamiki pojazdu ( spojlery przednie i tylnie , lotki , dyfuzory regulowane i stałe )
Wewnętrzny
Poprawienie estetyki wnętrza ( okleiny kokpitu , lakier do wnętrz , folie imituj±ce karbon , kolorowe tarcze zegarów , ozdobne gałki zmiany biegów , kolorowe mieszki , wszelkie dodatki aluminiowe , drewniane i karbonowe )
Poprawienia funkcjonalno¶ci ( fotele kubełkowe , nakładki na pedały , sportowe kierownice )
Poprawienia car audio
Tuning mechaniczny nie powoduj±cy obniżenia trwało¶ci podzespołów polegaj±cy na zmniejszeniu oporów ssania i wydechu i wykorzystania rezerw mocy silnika :
Tuning silnika
Metody nie ingeruj±ce w fabryczna konstrukcje silnika
Magnetyzery jednobiegunowe - pozwalaj± one na obniżenie do 20 % zużycia paliwa , zmniejszenie toksyczno¶ci spalin o ponad 50 % , zwiększenie momentu obrotowego i trwało¶ci silnika .
Sportowe wkłady filtrów powietrza o zmniejszonym oporze przepływu powietrza , poprawiaj± prace silnika w zakresie niskich i ¶rednich obrotów , dzięki czemu silnik staje się bardziej elastyczny i mniej paliwożerny.
Stożkowe filtry powietrza - poprawiaj± pracę silnika na wysokich obrotach i pozwalaj± na osi±gnięcie wyższych prędko¶ci na poszczególnych biegach . Bardzo ważne doprowadzenie ¶wieżego powietrza oraz od izolowanie od silnika . Filtr stożkowy powoduje dono¶niejsze brzmienie silnika i zmniejszenie jego elastyczno¶ci .
¦wiece zapłonowe z elektrod± kołow± (Brisk) dostarczaj± dwie lub trzy iskry na jeden cylinder , przyrost mocy co najmniej o 2 % . Nie stosować w silnikach które nie zużywaj± oleju ponad normę - problemy z uruchomieniem silnika . Ich trwało¶ć okre¶la się na 20.000 km
¦wiece wieloelektrodowe z platynowymi końcówkami ( Splitfire z gwarancj± 160.000 km ) kilka elektrod gwarantuje większ± niezawodno¶ć a platynowe końcówki większ± trwało¶ć .
Metody polegaj±ce na ingerencje we wnętrze silnika
Sportowe wałki rozrz±du
Optymalizacja kolektora ss±cego
Zmiana ¶rednicy zaworów i ich skoku
Zmniejszenie do minimum luzów zaworowych
Zmiana sprężyn zaworów na mocniejsze
Zmiana stopnia sprężania silnika , także poł±czona z turbodoładowaniem
Przeprogramowanie komputera silnika ( wymiana chipa steruj±cego ) daje różne rezultaty w silnikach wolnos±cych od 7 - 10 % więcej mocy w silnikach z turbodoładowaniem od 20-30 % więcej mocy w silnikach TDI od 30-45 % więcej mocy
Tuning układu wydechowego
Wymiana kolektora wydechowego na sportowy
Usuniecie katalizatora przy zastosowaniu magnetyzerów
Usuniecie pierwszego tłumika lub katalizatora i zast±pienie go strumienic± ( gazy osi±ga prędko¶ć około dĄwiękowej )
Wymiana końcowego tłumika
Ulepszenie układu dolotowego i wydechowego pozwala wykorzystać rezerwy mocy silnika , podwyższyć jego moc oraz przyspieszenie .
Tuning podwozia
Felgi aluminiowe
Szersze opony ( nie za szerokie przekłamanie prędko¶ci sam. )
Tuningowe opony
Tarcze hamulcowe wentylowane ,nacinane , nawiercane
Klocki hamulcowe sportowe
Poszerzenie sam. poprzez podkładki Dystansowe
Usztywnione amortyzatory
Obniżenie zawieszenia
Usztywnienie karoserii - rozpórki kielichów przednich i tylnich
Sportowe stabilizatory
Rozpórki wahaczy
Usztywnieni podwozia umożliwia szybsze i bezpieczniejsze pokonywanie zakrętów , likwidacje efektu nurkowania samochodu podczas nagłego hamowania
Tuning wyczynowy
Klatki bezpieczeństwa
Fotele rajdowe
Wielopunktowe pasy bezpieczeństwa
Zapinki klapy przedniej i tylniej
Zawieszenie o regulowanie wysoko¶ci i twardo¶ci
Zaciski hamulcowe wielotłokowe
Klocki hamulcowe rajdowe
Zmiany w silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|