Forum KLUB TUNING NISKO
KTN - ReAkTyWaCjA!!! Łączy nas jedno PASJA !! Pozdro dla wszystkich miłośników Tuningu! LiTwA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to jest naprawde TUNING i na jakie grupy się dzieli??!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KLUB TUNING NISKO Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LiTwA
Administrator



Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko

PostWysłany: Nie 19:51, 10 Sie 2008    Temat postu: Co to jest naprawde TUNING i na jakie grupy się dzieli??!!

Co to jest TUNING ???
TUNING - ang. " strojenie " , " dostrajanie " dopasowanie walorów danej rzeczy do potrzeb upodobań użytkownika.

TUNING samochodowy to :

Tuning stylistyczny - tzw. Design
Tuning mechaniczny - tzw. Rasowanie

Tuning stylistyczny można podzielić na zewnętrzny i wewnętrzny.

Zewnętrzny

Poprawienie wygl±du ( nalepki wlewu paliwa imituj±ce wlew lotniczy , nakładki na zderzaki i progi , brewki i nakładki na reflektory , listwy ozdobne , kolorowe klosze lamp , lakier do przyciemniania lamp , lakier do malowania zacisków hamulcowych i bębnów , folie do przyciemniania szyb , ozdobne końcówki wydechu itd. )

Poprawieni aerodynamiki pojazdu ( spojlery przednie i tylnie , lotki , dyfuzory regulowane i stałe )

Wewnętrzny

Poprawienie estetyki wnętrza ( okleiny kokpitu , lakier do wnętrz , folie imituj±ce karbon , kolorowe tarcze zegarów , ozdobne gałki zmiany biegów , kolorowe mieszki , wszelkie dodatki aluminiowe , drewniane i karbonowe )
Poprawienia funkcjonalno¶ci ( fotele kubełkowe , nakładki na pedały , sportowe kierownice )
Poprawienia car audio

Tuning mechaniczny nie powoduj±cy obniżenia trwało¶ci podzespołów polegaj±cy na zmniejszeniu oporów ssania i wydechu i wykorzystania rezerw mocy silnika :

Tuning silnika

Metody nie ingeruj±ce w fabryczna konstrukcje silnika

Magnetyzery jednobiegunowe - pozwalaj± one na obniżenie do 20 % zużycia paliwa , zmniejszenie toksyczno¶ci spalin o ponad 50 % , zwiększenie momentu obrotowego i trwało¶ci silnika .
Sportowe wkłady filtrów powietrza o zmniejszonym oporze przepływu powietrza , poprawiaj± prace silnika w zakresie niskich i ¶rednich obrotów , dzięki czemu silnik staje się bardziej elastyczny i mniej paliwożerny.
Stożkowe filtry powietrza - poprawiaj± pracę silnika na wysokich obrotach i pozwalaj± na osi±gnięcie wyższych prędko¶ci na poszczególnych biegach . Bardzo ważne doprowadzenie ¶wieżego powietrza oraz od izolowanie od silnika . Filtr stożkowy powoduje dono¶niejsze brzmienie silnika i zmniejszenie jego elastyczno¶ci .
¦wiece zapłonowe z elektrod± kołow± (Brisk) dostarczaj± dwie lub trzy iskry na jeden cylinder , przyrost mocy co najmniej o 2 % . Nie stosować w silnikach które nie zużywaj± oleju ponad normę - problemy z uruchomieniem silnika . Ich trwało¶ć okre¶la się na 20.000 km
¦wiece wieloelektrodowe z platynowymi końcówkami ( Splitfire z gwarancj± 160.000 km ) kilka elektrod gwarantuje większ± niezawodno¶ć a platynowe końcówki większ± trwało¶ć .

Metody polegaj±ce na ingerencje we wnętrze silnika

Sportowe wałki rozrz±du
Optymalizacja kolektora ss±cego
Zmiana ¶rednicy zaworów i ich skoku
Zmniejszenie do minimum luzów zaworowych
Zmiana sprężyn zaworów na mocniejsze
Zmiana stopnia sprężania silnika , także poł±czona z turbodoładowaniem
Przeprogramowanie komputera silnika ( wymiana chipa steruj±cego ) daje różne rezultaty w silnikach wolnos±cych od 7 - 10 % więcej mocy w silnikach z turbodoładowaniem od 20-30 % więcej mocy w silnikach TDI od 30-45 % więcej mocy

Tuning układu wydechowego

Wymiana kolektora wydechowego na sportowy
Usuniecie katalizatora przy zastosowaniu magnetyzerów
Usuniecie pierwszego tłumika lub katalizatora i zast±pienie go strumienic± ( gazy osi±ga prędko¶ć około dĄwiękowej )
Wymiana końcowego tłumika

Ulepszenie układu dolotowego i wydechowego pozwala wykorzystać rezerwy mocy silnika , podwyższyć jego moc oraz przyspieszenie .

Tuning podwozia

Felgi aluminiowe
Szersze opony ( nie za szerokie przekłamanie prędko¶ci sam. )
Tuningowe opony
Tarcze hamulcowe wentylowane ,nacinane , nawiercane
Klocki hamulcowe sportowe
Poszerzenie sam. poprzez podkładki Dystansowe
Usztywnione amortyzatory
Obniżenie zawieszenia
Usztywnienie karoserii - rozpórki kielichów przednich i tylnich
Sportowe stabilizatory
Rozpórki wahaczy

Usztywnieni podwozia umożliwia szybsze i bezpieczniejsze pokonywanie zakrętów , likwidacje efektu nurkowania samochodu podczas nagłego hamowania

Tuning wyczynowy

Klatki bezpieczeństwa
Fotele rajdowe
Wielopunktowe pasy bezpieczeństwa
Zapinki klapy przedniej i tylniej
Zawieszenie o regulowanie wysoko¶ci i twardo¶ci
Zaciski hamulcowe wielotłokowe
Klocki hamulcowe rajdowe
Zmiany w silniku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KLUB TUNING NISKO Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin